« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

 

              
 وارد آمدن ضربه به ناحیه C که گیجگاه تلقی می شود اگر محکم باشد مرگ آنی و اگر ملایم تر باشد گیجی و عدم تعادل ... وارد آمدن ضربه به ناحیه A که  اگر ملایم باشد موجب بیهوشی آنی شده و در عرض یک دقیقه موجب مرگ میشود، و با یک ضربه شدیدتر مشت موجب مرگ آنی میگردد... اصابت ضربه به ناحیه B موجب بیهوشی آنی و گیجی و از دست دادن کنترل و عدم تعادل در ایستادن می شود ... ناحیه D یکی از نقاط بسیار حساس که اگر محکم گرفته شود موجب به کما رفتن فرد می شود.                                 

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 24 مهر 1392برچسب:, :: 18:20 :: توسط : ADMIN

موساشی میاموتو (1645 - 1584) به عنوان بزرگترین شمشیرزنی که قدم به عرصه خاکی گذاشته است مورد توجه و احترام افراد بسیار زیادی است. شجاعت و دلاوریهای او سبب زنده ماندن وی در تمامی نبردهایش گردید. افسانه‌های زیادی درباره زندگی میاموتو نقل شده، اما اگر کسی بخواهد نگاهی دقیق و درکی صحیح نسبت به ذهنیات این هنرمند رزمی داشته باشد چه راهی بهتر از خواندن نوشتارهای او در کتاب پنج حلقه‌ی قدرت.

پنج حلقه‌ی قدرت (Go Rin no Sho) شاهکاری است از روشهای مبارزه (و احتمالاً اشاره به پنج عنصر بنیادی در فلسفه‌ی تائو یعنی آتش، زمین، فلز، آب و چوب دارد و نیز گفته شده استاد ایتوسو اساس کاتاهای هیان را بر پایه این پنج عنصر تدوین نموده). بسیاری اذعان می‌دارند، هر آن کس که امید دست یافتن به درجات بالای کمربند سیاه را داشته باشد باید آن را مطالعه کند. برخلاف این حقیقت که میاموتو کتابش را قرنها پیش نوشته است توصیه‌ها و تاکتیک‌های او محدود به زمان خاصی نیست. میاموتو در فصل اول کتاب خود 9 اصل را بیان می‌کند که جهت شبیه‌سازی با استراتژی و یا فلسفه‌ی او باید در نظر گرفته و پیروی شوند. در این مقاله بصورت فهرست‌وار به بیان این اصول می‌پردازیم.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, :: 13:58 :: توسط : ADMIN

دکتر بورتز در مجله انجمن پزشکی امریکا در سال 1982 گفته بود؛ در حال حاضر دارویی وجود ندارد که بتواند مانند تمرین‌های ورزشی ضامن سلامتی انسان در طول عمر او باشد. همچنین از بورتز سؤال می‌کنند که چه نوع تمرین ایروبیکی که مناسب و کم هزینه نیز باشد را برای مقابله با سالخوردگی پیشنهاد می‌کند؟ و او در پاسخ می‌گوید؛ طناب زدن. زیرا نه تنها یک ورزش خوب و قدیمی است بلکه ایروبیکی نیز هست.

اگر در هر دقیقه بین 120 تا 140 طناب بزنید، در هر ساعت 720 کالری می‌سوزانید و این میزان دو برابر سوخت کالری در ورزشهایی نظیر تنیس و والیبال است. به گفته دکتر لئونارد شوارتز (متخصص قلب و عروق)، اگر به جای حذف یک وعده غذا از برنامه روزانه بتوانید طناب بزنید 90 درصد از آنچه که از دست می‌دهید چربی‌های اضافه خواهد بود. همچنین اگر بتوانید روزانه معادل 1500 کالری از طریق ورزش بسوزانید (که این میزان پنج برابر مقداری است که انجمن قلب امریکا برای تناسب اندام تجویز می‌کند) با سرعت بسیار زیادی کاهش وزن خواهید داشت. حتی اگر هدف شما سوخت کالری نباشد، از طناب زدن مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, :: 13:54 :: توسط : ADMIN

در این مقاله به ذکر دو تصور غلط  راجع به کشش می‌پردازیم: اینکه داشتن انعطاف‌پذیری زیاد، همیشه مانع آسیب‌دیدگی می‌شود  و اینکه انجام کشش پیش از فعالیت‌ بدنی از آسیب رساندن به بدن جلوگیری‌ می‌کند.

یک عضله را نباید تا حد پارگی آن مورد کشش قرار داد. پارگی‌های عضله غالباً در نتیجه ترکیب ویژه و همزمان یک کشش و یک انقباض رخ می‌دهند، کشش و انقباض نباید تا بیشترین حد انجام شود. برخی اوقات، انقباض در واقع یک گرفتگی عضلانی است که از ضعف مزمن عضله ناشی می‌شود. حتی منعطف‌ترین ورزشکاران نیز به آسیب‌ ناشی از استفاده بیش از حد دچار می‌شوند که خود بصورت گرفتگی عضلانی نشان می‌دهد. اگر ورزشکاری با گرفتگی عضلانی به تمرین ادامه دهد، ممکن است (و اغلب هم اتفاق می‌افتد) کشیدگی زیاد آن عضله باعث پارگی آن شود، بنابراین انعطاف‌پذیری زیاد به تنهایی از آسیب‌دیدگی جلوگیری نمی‌کند.

اگر عضلات یک عضو یا یک طرف بدن بیش از عضلات مشابه در طرف دیگر بدن کشیده شوند، ممکن است یک مشکل عصبی یا استخوانهای غیرمنظم داشته باشید. برای مثال، لگن پیچ‌خورده باعث می‌شود که عضلات همسترینگ یک طرف بیش از عضلات همسترینگ دیگر کشیده شود. کشش بیش از اندازه عضلات کشیده شده، نمی‌تواند علت کشیدگی غیر طبیعی آنها را تعیین کند. در این نمونه، نه لگن اصلاح می‌شود و نه علت این بی‌نظمی که می‌تواند عصبی یا فیزیکی باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گرچه ممکن است این کشش به صورت موقتی به شما احساس بهتری بدهد، اما علت نهفته آسیب را از بین نمی‌برد. به همین سبب است که کشش و بویژه کشش استاتیک قبل از تمرین بدنی، مانع آسیب‌دیدگی نمی‌شود. علاوه بر این ، با انجام چند ثانیه کشش استاتیک نمی‌توانید چابکی زیاد و یا حداکثر سرعت را از خود بروز دهید، زیرا عضلات شما به محرک کمتر پاسخ می‌دهند و در نتیجه هماهنگی‌تان غیرفعال است. کشش‌های استاتیک، تولید نیروی عضلات کشیده شده را کاهش می‌دهند.

این موضوع در تحقیقات بسیاری ثابت شده است. قرار دادن عضلات پشت ساق پا در معرض کشش‌های 30 ثانیه‌ای، نیروی آنها را پس از آن کشش کاهش می‌دهد. سه کشش 15 ثانیه‌ای عضلات همسترینگ، عضلات چهار سرران و عضلات پشت ساق پا در بسیاری از نمونه‌های افراد جمعیت آماری منجر به کاهش حداکثر سرعت یک پرش عمودی شد.

برای چند دقیقه پس از کشش استاتیک شدید، تولید نیروی حداکثر ضعیف می‌شود. اگر بخواهید بلافاصله پس از یک کشش استاتیک، حرکتی سریع و فعال انجام دهید، ممکن است به عضلات کشیده شده آسیب برسانید. این هشدار در مورد یک تمرین بدنی منفرد است نه تمرینات طولانی مدت.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, :: 13:45 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 132
بازدید کل : 6520
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1