« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

این کتاب، حاوی دیدگاه‌های چونه‌تومو در مورد بوشیدو و رموز سلحشوری یک سامورایی است. در هاگاکوره اظهار شده است که بوشیدو در واقع «طریقه مردن» یا زندگی کردن با این طرز فکر است که فرد، از پیش مرده است و این که یک سامورایی برای این که ارادت خود را نسبت به امیر خویش ثابت کند، باید در هر لحظه‌ای مشتاق مرگ باشد. اشاره چونه‌تومو به این موضوع که «طریقت سلحشوری، مردن است»، در واقع تمایل به قربانی شدن می‌باشد که در بوشیدو نیز آمده است.

کتاب هاگاکوره دربارهٔ اراده است.

جملات كوتاه هاگاكوره

مهم نیست چه کاری در برابر توست، مهم ان است که در این جهان هیچ چیزی غیر ممکنی وجود ندارد. اگرانسان عزم خویش استوار دارد، می تواند اسمان ها و زمین را ان گونه که می خواهد تکان دهد.اما چون انسان بی دل و جرئت است، نمیتواند عزم بر این کار دارد.این که تو بتوانی اسمان ها و زمین را تکان دهی، همه به نیروی عزم و اندیشه ی تو بستگی دارد.

سامورایی نباید ناخواسته حرفی از سر ترس بر زبان آورد. مرد(سامورايي) باید که همواره متوجه باشد تا مبادا سخنی که نشانه ضعف است بر زبان آورد.ژرفای وجود انسان را حتا درگفت گوهای پیش پا افتاده نیز میتوان دید. 

تانن راهب همیشه مگفت،((مردم به هیچ درکی از حقیقت نمی رسند چراکه راهبان تنها آموزه ی "ناذهن‎‏"‏ (no mind‎‎‎)‎ را می آموزند.آن چه که نا ذهن نامیده می شود ذهنی است ناب که فاقد پیچیدگی است.)) نکته جالبی است.

امیر ساننوری گفته است،((طریقت سامورایی در میان تنها یک نفس،جایی که ضلالت را به آن راهی نیست ، جای دارد.)) اگر چنین باشد ، آنگاه طریقت سامورایی یکی است.اما کسی نیست که بتواند این حقیقت روشن را از همان ابتدا دریابد. خلوص ذهن ، آسان به دست نمی آید.

طریقت سامورایی استوار بر مرگ است. ان گاه که باید بین مرگ و زندگی یکی را انتخاب کنی بیدرنگ مرگ را برگزین. دشوار نیست ؛مصمم باش و پیش رو؛این که بگوییم مردن بدون رسیدن به هدف خود مرگی بی ارزش است راهی است سبک سرانه برای پیچیده کردن موضوع.آن هنگام که تحت فشار انتخاب زندگی یا مرگ قرار گرفته ای لزومی هم ندارد به هدف خود برسی.


ارسال شده در تاریخ : جمعه 21 آبان 1395برچسب:, :: 10:29 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 130
بازدید کل : 6518
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1