"آیکیدو"هماهنگی ذهن و جسم برای دفاع شخصی
« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

بسیاری از مردم این موضوع را جدی می گیرند و سعی می کنند تا بدنی قوی تربیت کنند و در نتیجه ذهنی سالم داشته باشند. افرادی هم هستند که فکر می کنند بدنهایشان قوی است، اما آنها از نظر ذهنی هنوز ضعیف هستند. افرادی هم هستند که می توانند حریفشان را به راحتی پرتاب کنند، اما قادر نیستند که ذهن خودشان را کنترل کنند و بر آن مسلط باشند.
اگر بدن فرمانده باشد و بتواند ذهن را کنترل کند، مسائل شکلی ساده پیدا می کند و ورزشها و هنرهای رزمی موجود با توجه به این موضوع به آسانی خواهند توانست هماهنگی ذهن و جسم را آموزش دهند. اما واقعیت به همین سادگی نیست.
ممکن است که بدن شما سالم و قوی باشد، اما با بالارفتن سن یا زمانیکه از بیماری رنج می کشید، بدن شما ضعیف خواهد شد. بدن شما موجودی زنده است که از محیط پیرامونش تاثیر می پذیرد. ذهنی که توسط جسم کنترل شود، در حالیکه خود آن جسم بطور ثابت بدلیل تاثیرات خارجی در تلاطم و تغییر است، پریشان و ناپایدار خواهد بود.
تا زمانیکه همه چیز مرتب و آرام است و جسم شما سرشار از انرژی است، نیرومند و پر انرژی خواهید بود. اما بنظر می رسد زمانیکه پریشان و بی روحیه هستید، نمی توانید هیچ کاری را بدرستی انجام دهید. نیاز مبرم و شدیدی به ذهنی قدرتمند وجود دارد، تا بتواند در برابر شرایط نامساعد ایستادگی کند و بدون ترس با هر مشکل احتمالی روبرو شود. این موضوع نه تنها نیازمند آموزش جسم است، بلکه نیازمند آموزش دادن و آماده کردن ذهن نیز می باشد. با این استدلال بطور طبیعی نمی توان گفت که بدن فرمانده است.

آیکیدو اعتقاد دارد که ذهن فرمانده است. هر دنباله رو (هنرجوی) آیکیدو، باید قوانین مربوط به ذهن را مطالعه کند، ذهنش را آموزش دهد، اجازه دهد تا بدنش پیرو ذهنش باشد و جسم راهی پیدا کند تا با ذهن هماهنگ گردد. آیکیدو به این موضوع توجه دارد که شرایط و وضعیت جسم نیز برروی ذهن تاثیر می گذارد. زمانیکه جسم در شرایط نامطلوبی قرار دارد، روحیه نیز پایین خواهد بود. آیکیدو باور دارد که زمانیکه جسم از بیماری رنج می برد، لزوما ذهن نیز رنج خواهد برد. زمانیکه جسم شاد نیست، ذهن هم به همان طریق شاد نخواهد بود. آیکیدو تلاش می کند تا ذهن را با آموزش دادن و تمرین آنچنان قوی و آماده کند که بسادگی تحت تاثیر عوامل پیرامونی که برروی جسم تاثیر می گذارند، قرار نگیرد. مهم نیست که شما تا چه اندازه تمرین می کنید، کارها و محدودیتهایی وجود دارد که انجام آن برای جسم دشوار است. اما از سوی دیگر ذهن هیچ شکل یا رنگی ندارد و برای یادگیری از گنجایشی نامحدود برخوردار است، به شرط آنکه آنرا آموزش دهید. شما می توانید با بالا رفتن سن ذهن خود را قوی تر کنید. افرادی که خود را تنها وقف پرورش جسمشان و هنرهای مربوط به آن کرده اند، با بالا رفتن سن در خواهند یافت که مبارزه با جوان تر ها و پیروز شدن بر آنها برایشان دشوار می گردد. بنیانگذار آیکیدو پرفسور وشیبا، در سن ۸۰ سالگی هم آموزش آیکیدو را دنبال می کرد. در کسری از دقیقه چندین مرد قوی را که همزمان با چوب به او حمله می کردند پرتاب می کرد. اگر شما او را می دیدید که چطور آزادانه حرکت می کند، فکر می کردید که در حال اجرای رقص ژاپنی است، با مشاهده پرتاب شدن مردان جوان، تعجب می کردید که آیا او واقعا یک پیر مرد است، و در تحسین و حیرت فرو می رفتید. از بین تمام هنرجویانی که او آموزش داده است، هیچ یک نمی توانست او را پرتاب کند یا حتی او را لمس کند.
توانایی پرفسور وشیبا را بیاد بیاورید و اهمیت آموزش دادن ذهن را درک کنید.



ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:43 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 6583
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1