دانستنیهای-6
« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

دانستنیهای ویژه آی کی دو

استقرار باید طبیعی، متعادل و دارای انعطاف پذیری كافی برای اوكه و ناگه باشد، تا اوكه و ناگه بتوانند در نهایت هماهنگی به اجرای فن بپردازند. استقرار سخت و سفت، جامد و غیر منعطف، از اجرای حركات صحیح جلوگیری به عمل می آورد.

وجود اوكمی تنها برای جلو گیری از آسیب دیدگیها نیست، بلكه اوكمی ضامن استمرار جریان پذیری در حركات نیز هست. هنر جویان باید قادر باشند تا از هر زاویه ای با هر درجه سختی، با رعایت نكات ایمنی، به انجام انواع اوكمی ها بپردازند.

شناخت تفاوت بین نیروی كی(ki) و نیروی فیزیكی از نكات مهم در توسعه و تكامل آی كی دو است. هنرجویان باید سعی كنند تا خود را با تنفس صحیح منطبق كنند و در ضمن نیروی عظیم حاصل از این تنفس را كه فراتر از توانائیهایشان است، درك كنند.

 تمرینات تك نفره، فرد را آماده می كند تا به آرامی گرم شده و به تدریج برای تمرینات بعدی آماده شود. این گونه تمرینات به هنر جو می آموزد، آی كی دو طریقتی است كه حتی می توان آن را به تنهائی نیز تمرین كرد. تمرینات متعددی وجود دارند كه فقط به صورت فردی قابل انجام شدن هستند. این گونه تمرینات از نظر ذهنی، فرد را برای تمرینات بعدی آماده می كند.

تمرینات دو نفره برای تكامل و ارتقاء سطح هماهنگی و درك طرف مقابل لازم است. نفر مقابل، برای كمك به فرد در انجام حركات كششی پشت، تمرینات خم شدنی و به وجود آوردن یك حس اطمینان و درك متقابل نیاز است. بنابراین، بدین وسیله فرد قادر خواهد بود تا به روند طبیعی تمرینات خویش ادامه داده و فنون آی كی دو را تمرین كند.

به هماهنگی حاصل کردن با نیروی "کی"از طریق  اجرای تكنیكهای آی كی دو توسط جو، آی كی جو گفته می شود. در این روش تمرینی، هنرجو باید سعی كند تا با نرمی و انعطاف كامل، فنون آی كی دو را به نمایش درآورد. او باید قادر باشد تا روح آی كی دو را توسط جو نیز به نمایش درآورد. هیچ تفاوتی نباید بین فنون در حالت معمولی و این حالت احساس شود. در اصل، جو ادامه ای است از دستان و بدن هنرجو، نه تكه ای اضافه بر آن. روان بودن و انعطاف پذیری از واجبات كار با جو است.

 




ارسال شده در تاریخ : شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 21:10 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 148
بازدید کل : 6664
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1